Allt Börjar

Allt började med en lektion i skolan. Lektionen som leddes av en väldigt entusiastisk barista. Han väckte mitt intresse med de sätt han pratade om kaffe, det var början på min resa.

Redan samma eftermiddag var en Bodum presskanna beställd och samlingen var påbörjad. Ett och ett halvt år senare så har intresset, kunskapen och samlingen växt.

Intresset för att tillreda kaffet på ett naturligt sett har fångat mig. Känna doften av bönorna när de mals och se hur de heta vattnet får bönorna att släppa sina aromer. Doften som fyller rummet när den vackra koppen fylls med kaffe skapar ett välmående i själen. Att tillreda och dricka den perfekta koppen kaffe får mig att se en ljus framtid fylld med kaffe.

En dröm om en kaffefylld framtid börjar här med denna blogg där ni kan följa mitt kaffefyllda liv tillsammans med min flickvän och mina vänner.

 

En dröm om en kaffefyld framtid / PK


Kommentarer
Postat av: Victoria

Kul blogg om kaffe! Lycka till! :D

2011-10-12 @ 18:20:50
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: Louise

Underbart! Älskar doften av kaffe!

Dock har jag svårt för "vanligt svart" kaffe, men älskar espresso! :D

2011-10-14 @ 17:09:03
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Kontakta mig
RSS 2.0