Kaffekopp

Kaffet ska inte bara bryggas på rätt sätt utan de skall även drickas på rätt sätt. Det finns koppar och muggar i oändlighet, och det är inte lätt att hitta en bra kopp. Jag brukar gå efter ett par saker när jag letar koppar.

 

1. Känslan

 

2. Material

 

3. Design

 

Dessa tre går hand i hand som med alla andra kaffeprylar vill jag att det ska kännas kaffe över koppen. Sedan ska koppen vara traditionell och inte gjord av glas eller stål utan av vanligt porslin, vilken jag tycker ger rätt känsla.

 

 


Vad tänker du på när du ska köpa nytt porslin?


Kommentarer
Postat av: Gi

Coffee :)<3

2011-10-13 @ 01:07:42
Postat av: Minna

Kaffelagen; Du skall icke tro att du är bättre än kaffe!

2011-11-16 @ 09:04:16
URL: http://abi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Kontakta mig
RSS 2.0