Latte, Cappucino eller Svart

Fick en kommentar av en som gillar latte så jag tänkte skriva ett inlägg om vad jag föredrar. Man dricker inte bara kaffe svart eller vitt (Med mjölk). Svart kaffe kan vara espresso, bryggkaffe, aeropresskaffe, chemexkaffe eller  espresso med vatten i (Americano). Kaffe med mjölk finns det väll så mycket olika sorter och varianter med espresso kan man ta en macciato, capucino, eller en latte dessa tre har gradvis mer mjölk i sig och dricker man någon form av bryggkaffe så vill vissa ha lite mjölk och andra mycket mjölk eller kanske även en Caffe áu le som är kaffe med ångskummad mjölk. Jag dricker kaffe väldig olika beroende på tillfälle och vad det är för böna. Gör jag bara en kopp hemma så tar jag mjölk i mest för att de ska bli lite svalare medans jag dricker svart när jag provar någon finare bönna, gör jag en kopp aeropress så blir sluttemperaturen ca 60 grader så då behövs det ingen mjölk för mig. Min favorit är nog en krämig god cappucino i en klassisk liten kopp, inte de stora glas man får på kafféerna på stan.
 
Från dessa kommer mjölken i latten

Kommentarer
Postat av: Chocochums

Mamma mu :)

Svar: Bunny Mu :)
Pontus Unosson

2012-11-19 @ 01:45:51
URL: http://chocochums.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Kontakta mig
RSS 2.0